Tuesday, January 11, 2011

nak tahu ape citernya??

hye readers..

Hari ni aku berminat untuk berkongsi cerita mengenai family besar aku…aku memang dah lama nak katakan –lukis-kisah family aku..gembira sangat…sewaktu aku mencoretkan –melukis- kisah ini, aku dah bayangkan pelbagai adegan-adegan yang selalu teringin aku sampaikan..tapi masa sekarang aku buat opening dulu..kalau terus cerita memang jadi tak menariklah...(sambil garu-garu kepala dengan perasaan gembiranya!!!)

Bila sebut tentang kehidupan yang paling sering diceritakan-gambaran- orang adalah memori masa muda yang manis..walaupun aku takde pengalaman manis bersama kawan2, tapi cukuplah dengan berbekalkan pengalaman bersama siblings aku hingga terlalu banyak untuk aku ceritakan..

Kakak, adik perempuan dan adik lelaki…betapa indahnya hubungan antara insan ini..hubungan yang tidak pernah putus walaupun bergaduh tarik rambut,bertumbuk dan pernah berkata kesat -memaki hamun-tetap akan bersatu juga…bak kata pepatah cincang air takan putus dan amat sesuai dengan hubungan ini.

Ini pun salah satu kisah yang selalu teringin nak aku kongsikan dan bertapa gembiranya aku dapat coretkan kisah family besar aku….bila teringat balik rasanya macam-macam benda yang nak aku katakan-lukiskan- pada setiap –seorang-watak kerana setiap sorang sibling aku mempunyai kerenah -kedegilan- tersendiri..dan itulah yang mencorakkan setiap jalan cerita dalam keluarga aku.....

aku rasa sampai sini dulu dan aku harap kita dapat jumpa lagi...

gutbai!!! >_

2 comments: